Topp 10 redesign-tips

Topp 10 redesign-tips

Hjem

Topp 10 redesign-tips

I kortversjon og på norsk er listen som følger (les hele artikkelen via linken nederst):

  1. Epost nyhetsbrev / mailingliste: jevnlige epost-utsendelser holder mottakerne knyttet til nettstedet og informert om tilbud, kampanjer og nyheter på webben din.
  2. Informative produktsider: mangel på produktinformasjon er en av de vanligste årsakene til tapte salg ifølge Jakob Nielsen.
  3. Høy kvalitet på bilder: bruk gode bilder av produktene, gjerne fra flere vinkler, kanskje også med en ekstra stor versjon.
  4. Produktforskjeller og -sammenligninger: det er viktig å få frem forskjeller mellom ulike modeller og varianter, slik at kunden er sikker på at han/hun er i ferd med å kjøpe riktig vare.
  5. Gjør det lett å bestille på nytt - mange kunder kjøper samme varen om igjen.
  6. Skriv om tekstene for web. Nielsen mener at gode tekster dobler eller tredobler brukervennligheten på nettstedet.
  7. Gjør eldre til en prioritert målgruppe - ingen andre gjør det!
  8. Ha gavekjøp som en mulighet i nettbutikken.
  9. Søkefunksjonalitet: søk blir stadig viktigere som verktøy for å finne ting på nettet.
  10. Brukertesting - sørg for at "vanlige brukere" tester nettstedet og gir deg tilbakemeldinger.

Et "bonus-tips": start et kundelojalitets- eller klubb-program for å belønne faste kunder.

Jakob Nielsen's Alertbox, March 12, 2007

lukk mobilmeny